Hračky a darčeky
reklama

Didaktické hry

Chaos v partitúre - Bolero
hudobná výchova a hudobné umenie

1. Vymedzenie a nastolenie problému
„Žiaci stala sa mi taká vec. Priniesla som vám ukázať veľmi zaujímavú partitúru skladby s názvom Bolero od Maurice Ravela. Lenže má to jeden háčik, keď som vám partitúru prefotila, urobila som si z nich kôpky pre 4 skupiny. Prišla pani učiteľka Šebestová a nechtiec mi ich všetky zhodila na zem. Všetky sú pomiešané. Pomôžte mi z nich urobiť zase tie 4 kôpky.“
2. Analýza problému
„Papiere nemajú vyznačené strany. Akoby sme ich mohli poukladať?“ (Začiatok skladby vieme určiť.) V triede urobíme priestor na zemi alebo spojíme lavice. Všetci žiaci pracujú spolu. Žiaci rozmýšľajú nad tým, ako by sa dala skladba poukladať. Majú k dispozíci nahrávku, internet...
3. Formulovanie hypotézy (hypotéz)
Po prehratí skladby žiaci spolu uvažujú o tom, ako by sa dala skladba poukladať. Čo ho sa môžu držať a pod.
4. Výber metód riešenia
Žiaci sa dohodnú na tom, akým spôsobom budú pracovať.
5. Riešenie problému
Žiaci riešia problém
6. Vyriešenie problému
7. Kontrola riešenia
Žiaci kontrolujú, či správne zoradili strany po 4x. Kontroluje učiteľka a zhodnotí priebeh práce.

Zvieratká
cudzí jazyk

Na stôl si pripravíme zvieratká z umelej hmoty. Žiakom zaviažeme šátkou oči. Tí potom po jednom chodia k stolu a snažia sa spoznať hmatom zvieratko. jeho meno povedai v cudzom jazyku.

Zvieratká 2
cudzí jazyk
Žiaci si vylosujú lístočky s menami zvierat. Ostatným svoj lístok nesmú ukazovať a ich úlohou je napodobniť zvuky zvieraťa, alebo pohyby. Ostatní hádajú, o aké zviera sa jedná.
Zvieratká
anglický jazyk

Žiaci urobia reťazec. Prvý povie, čo je za zviera, ďalší si toto zviera musí zapamätať (napr. „I am a dog."). Spolužiak zopakuje túto vetu a pridá sa on (napr. „You are a dog and I am a cat.").

Časti tela
anglický jazyk

Úlohou žiakov je vyplniť chýbajúce písmená v slovách.
HE_D
AR_
F_NGER
FO_T
F_CE
HA_D
_EG
E_R
NO_E
M_UTH
K_EE
NE_K
HAN_
E_E
Žiaci si pri tejto aktivite môžu všimnúť svoje vonkajšie odlišnosti, ale taktiež si uvedomiť, že táto odlišnosť nie je prioritou a dôvodom k odsudzovaniu kamaráta napr. pro jeho iná farba pleti.

Deková hra
anglický jazyk

Do voľného priestoru v triede umiestnime deku. Žiaci sa posadia okolo deky do kruhu a zavrú oči. Potom učiteľ poklepká jednému žiakovi na rameno a ten sa stáva repou - zalezie si pod deku. Ostatní žiaci majú za úlohu spoznať, kdo je repou. Učitel sa ich pýta: „Who is a big beet?" Žiaci napr. odpovedajú: „Martin is a big beet.". Keď spolužiaka uhádnu správne, on odpovie: „Yes, I am a big beet."

Farby
anglický jazyk

Úlohou žiakov je doplniť do tabuľky farby po anglicky v tomto poradí: čierna, oranžová, modrá, hnedá, ružová, červená. Potom sa môžu medzi sebou baviť o tom, aké farby majú dnes na sebe.

Beh o život
telesná výchova

Vytvoríme trasu - štart, cieľ a medzi nimi tri méty (kolíky rôznej výšky). Súťažiaci vyrazí, dobehne k prvej méte (po kolená), chytí sa jej rukou a päťkrát ju dookola obehne. Potom beží k druhej, nežšej a nakoniec tretej a opäť obieha. Potom uteká k cieľu, kde má na dôkaz svojej sviežosti navlieknuť nit do uška ihly. Najrýchlejší vyhráva.

Beh okolo stola
telesná výchova

Učiteľ dá na tvrdú viazanú knihu guličku. S týmto nákladom pobeží súťažiaci okolo stola (alebo po inom okruhu). Komu gulička spadne, musí toto pokazené kolo opakovať od štartu odznova. Meria sa čas.

Astécky náčelník
telesná výchova

Hráči predstavujú Španielskych dobyvateľov, ktorí naháňajú Astéckeho náčelníka. Astécky náčelník má dvoch obrancov a mierny náskok (alebo je schovaný). Dobyvatelia zvíťazia, keď zhodia náčelník na chrbát. Náčelník zvíťaziť nemôže.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 
83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Svadobný katalóg EvaMária
reklama
Vytvorte si svoju budúcnosť už teraz
reklama
© 2010-2021 Edukačný portál Akonaskolu.eu od spoločnosti infoera s.r.o., všetky práva vyhradené